1/3 ŻYCIA
Projekt społeczny na platformie Zwolnieni z Teorii.​​​​​​​​​​​​​​

Projekt oficjalnie zaczął się we wrześniu 2018 roku. Naszym celem było ukazanie, jak ważny jest sen w codziennym funkcjonowaniu każdego z nas. Zwracaliśmy uwagę na rzeczy, o które warto zadbać podczas zarówno porannej jak i wieczornej rutyny. Dobry sen to podstawa produktywności i opieki nad własnym zdrowiem psychicznym i fizycznym.

W ówczesnej edycji mieliśmy naprawdę mocną konkurencję projektową, co zmusiło mnie do poszukiwania wizji, która swoimi cechami pozwoli zauważyć i później rozpoznać nasz projekt na tle innych.​​​​​​​
Pierwszym czynnikiem było logo. Symbol musiał na pierwszy rzut oka kojarzyć się ze snem. Żeby odnaleźć takie skojarzenie cofnąłem się wspomnieniami do dzieciństwa, w którym (co zupełnie normalne) sen odgrywał niezwykle ważną rolę. 
Natychmiast przedstawiły mi się owce skaczące przez płot - częsty chwyt wmawiany jako pomoc w zasypianiu. Na mnie nigdy to nie działało, ale skojarzenie "sen - owca" było i jest tak powszechne, że nie potrafiłem wyobrazić sobie lepszego logo niż to bazujące właśnie na tym połączeniu.

Finalnie logo przedstawia owieczkę, która z  radosnym wzrokiem uchwycona jest w pozycji, jakby właśnie przeskakiwała płot. Rzadko używaliśmy wersji z dopiskiem "Projekt społeczny 2018-2019" - był on widoczny tylko tam, gdzie obserwator mógł nie zdawać sobie sprawy z czym ma do czynienia. 




Kolejnym elementem były barwy. Inspiracją do akurat takiego połączenia były kolory nieba podczas wschodu lub zachodu słońca. Są to bardzo istotne momenty przebudzenia lub ułożenia się do snu. Nie korzystałem z tych samych kolorów w każdej pracy, ponieważ ich dobór zależał od tego, jaki nastrój miał mieć dany obraz.


Sama stylistyka prac, które stały się częściami projektu nie jest spójna, gdyż nie chciałem skazywać się na żadne ograniczenia podczas pracy. Z tyłu głowy miałem głos, że to niezbyt profesjonalne, ale dzięki odblokowanej wyobraźni, nieskupionej na jednym elemencie mogłem pozwolić sobie na każdy zabieg, który uznałem za pasujący do mojej wizji w przypadku każdej pracy. Dzięki temu wszystkie grafiki są niby odrębnymi bytami, a jednak łączy je przekaz i podobna paleta barw. 
Wolność twórcza pozwoliła zrobić unikatowe dzieło nawet ze zwykłego posta na Instagram - "4A.M".




Powyżej widoczny jest projekt wlep, które tworzyłem pod koniec projektu.
Kolaż przedstawia nocnych wędrowców idących po fioletowej łące do rozświetlonego domu. Dwaj podróżnicy to oczywiście odbiorcy projektu, fioletowa łąka jest drogą tworzoną przez nas (poprzez artykuły i działania na SM), a dom celem - zdrowie wynikające z dbania o prawidłowy sen.





Ten kolaż traktowałem jak zabawę i szukanie pomysłów na baner na Instagram. Po kilku godzinach zestawiania ze sobą różnych zdjęć narodził się pomysł na "Owcę w kosmosie".


Plakat "A czy ty się wyspałeś?!" przedstawia coś w rodzaju komiksowej chmurki będącej portalem do nocy. Pytanie w niej zawarte w połączeniu z wnętrzem ma dawać sygnał, że noc jest od regeneracji. Nie powinniśmy rezygnować ze snu, by następny dzień odsypiać zaległości - działa to bardzo destrukcyjnie.
Najbardziej czasochłonnym przedsięwzięciem w pracy nad 1/3 była strona internetowa. Ze względu na szeroką grupę docelową komunikacja na witrynie musiała sprostać wymaganiom zarówno młodzieży jak i osób w średnim wieku i starszych. Postawiłem na prostotę. Nigdzie nie znajdziemy zbędnych elementów, a ze strony głównej możemy za pomocą jednego przycisku przejść do treści właściwej - artykułów. Strona wzbogacona jest grafikami, które można było zobaczyć wyżej. 

www.jednatrzeciazycia.pl



You may also like

Back to Top