Projekt kluczowych części identyfikacji wizualnej przeznaczonej na m.in. na Social Media miał odświeżyć wizerunek YFC i nadać nowy kierunek dla przyszłych edycji.
Trudność tego zadania polegała na tym, że YFC w przeciwieństwie do np. 1/3 Życia miało już wyrobioną renomę i odbiorcy kojarzyli ich z konkretnym stylem wizualnym i logo, które też było na liście potrzebnych zmian.
Podczas wstępnych wywiadów z Michałem Budzanowskim (CEO projektu) dowiedziałem się, że istotny jest minimalizm, ale i wprowadzenie wraz z nim nowej jakości bez zrywania z tym, co Youth Future Conference budowało przez ostatnie dwa lata.
Kluczowe zadanie polegało na zaprojektowaniu nowego logo. Analizując symbolikę dotychczasowego symbolu, uznałem, że pod kątem komunikacji z klientem nie zestarzało się w zasadzie wcale. Nadal była to sprawna metafora tego, czym YFC jest i zamierza być. Postanowiłem zatem odświeżyć je wizualnie symbolikę zostawiając bez zmian. Powyżej zatwierdzona wersja nowego logo.
Przy grafikach kończących współpracę z YFC wykorzystałem motyw kosmosu, który trafił też do ostatecznej identyfikacji na stałe.
AGENDA YFC 2020 opracowana przez Julię Mazurek.
Plakat zeszłorocznej edycji YFC
Przed każdym mówcą na konferencji wyświetlana była grafika zapowiadająca. Wyżej podany przykład poglądowy ze mną jako mówcą, aby zarząd mógł podjąć decyzję odnośnie stylu.
Roczna praca nad identyfikacją na Youth Future Conference zakończyła się wypracowaniem spójnej i elastycznej formy graficznej dla przyszłych edycji tej ogólnopolskiej konferencji.